ما هو لون سن الفيل وتركيب لون سن الفيل لدهان مكتبة

تاريخ النشر:  July 25. 2020

لقد قمت بتصنيع مكتبه من الخشب وقمت بدهانها بلون بنى فاتح ، ولكن هذا اللون لم يعجبنى واريد ان اغير اللون بلون فاتح وقد وقع اخيارى علي لون سن الفيل واننى اتسائل كيف يمكننى تركيب لون سن الفيل مع العلم بأننى احتاج الى 2 كيلو على الأقل من هذا اللون حيث (ان المكتبه مكونه من جزئين (قطعتين لكل جزء

شخص ما يقول
June 24. 2011

طريقه الاكيه المغسول صعبه اوى بس تعطى الباب مثلا لو جديد وش سانتون وبعد كده تعمل معجونه ورنيش وبخدم السطح وبعد كده تصنفر ثم تعطى وش تانى تم تسحب معجون سانتون لحد لما الباب ينعم ثم تعطى وش وبعد كده تلقط ثم تصنفر وتعطى وش او اثنين ثم تغسل الباب بصنفره دوكو وبعد كده تعطى وش تانى ثم تصنفر الباب تانى بصنفره الف او الف وماتين تم تعطى البولش والبكبور لو عندك كومبروسر يكون احسن لانه بينعم الشغل

شخص ما يقول
June 25. 2011

موضوع جميل جدا وازواق جميله ف فن التزوج الفنى

شخص ما يقول
January 30. 2012

عايز اشوف لون سن الفيل

شخص ما يقول
April 18. 2014

عايز اعمل الوان كافية

يا أسطي دوت كوم
يا أسطي دوت كوم يقول
November 11. 2019

Previously Anonymous wrote:

عايز اشوف لون سن الفيل

لون سن الفيل هو اللون العاجي (لون العاج)وهو لون انياب الحيوانات. ضع كثيرا من اللون الابيض وقليل من اللون الاصفر وستحصل علي لون سن الفيل. يمكن مشاهدة اللون من هذا الرابط ثم قم بادخال كود اللون #fffff0 ويمكنك أيضا مشاهدة درجات الألوان الاخري التي تتماشي مع لون سن الفيل. ملاحظة: يطلق عليه أيضا أوف وايت off-white هذه المقالة عن استخدام لون سن الفيل في الديكور

إضافة تعليق

يمكن إضافة تعليق من هنا ثم الضغط علي زر الجواب